Mondhygiëne

Om gezond te blijven is het belangrijk dat u uw mondhygiëne op peil houdt. Dit is namelijk een afspiegeling van de algehele gezondheid van uw lichaam en kan daardoor van invloed zijn op je algehele gevoel van welbevinden. Bent u van mening dat uw mondhygiëne verbetert moet worden of wilt u preventief zorgen dat uw mondhygiëne op peil blijft, maak dan gebruik van de diensten van onze Mondhygiënepraktijk Muiderslotweg in Haarlem. In onze praktijk beschikken wij over professionele kennis en vaardigheden die nodig zijn om uw mond grondig te reinigen. Door een grondige reiniging van uw mond zorgen wij ervoor dat u minder vatbaar bent voor ziektes en andere aandoeningen.

Een goede mondhygiëne is zeer belangrijk

Heeft u al last van klachtenverschijnselen? Zoals bloedend tandvlees of heeft u regelmatig last van gaatjes? Wij raden u dan aan zo snel mogelijk een afspraak te maken bij een mondhygiënist. Hoe eerder u er bij bent hoe beter. De mondhygiënist brengt uw mondhygiëne weer op peil en verhelpt uw mondproblemen. Maar er hoeft niet altijd een directe aanleiding te zijn om uw mondhygiëne bij te houden. Dit is áltijd belangrijk. Uw mond en de rest van uw lichaam blijft niet alleen gezond, u behoudt ook een mooie en gezonde uitstraling. Wij zien het dan ook als een waardevolle investering in uw eigen gezondheid.

Zelf kunt u al goed uw mondhygiëne proberen op peil te houden door deze vijf tips:

• Poets per dag twee keer uw tanden. Doe dit minimaal twee minuten
  • Poets bij het tandenpoetsen ook uw tong mee. Hier blijven meestal ook bacteriën op zitten
  • Poets met een elektrische tandenborstel. Dit is effectiever dan een handtandenborstel.
  • Gebruik tandpasta waar fluoride in zit. Dit maakt uw tanden minder kwetsbaar voor zuuraanvallen van bacteriën.
  • Gebruik naast het poetsen van uw tanden ook gebruik van flossdraad, stokers en ragers. Zo verwijderd u ook de bacteriën die tussen uw tanden en kiezen blijft zitten.

Contact opnemen

Wilt u na het lezen van dit artikel uw mondhygiëne verbeteren? Dan helpen wij u graag. Om vast te stellen wat wij bij Mondhygiënepraktijk Muiderslotweg voor u kunnen betekenen is het noodzakelijk uw mond eerst te onderzoeken. Op basis van een eerste onderzoek maken wij een plan om uw mondhygiëne te verbeteren of op peil te houden. Voor een eerste onderzoek/afspraak belt u naar 023-53 80 044. Onze telefoniste maakt graag met u een afspraak in onze praktijk. U kunt ook gebruik van maken van ons contactformulier op de website. Wanneer u hier uw telefoonnummer achter laat bellen wij u op korte termijn terug.