Mondhygiëniste

Mondhygiënisten houden zich bezig met preventie en mondverzorging. Op deze manier probeert een mondhygiëniste tandbederf en tandvleesaandoeningen te voorkomen maar ook te bestrijden. Het is mogelijk dat u bent doorgestuurd door u eigen tandarts naar een mondhygiëniste, maar u mag ook zelfstandig een afspraak bij een mondhygiëniste maken. Een bezoek aan een mondhygiëniste is verstandig wanneer u bijvoorbeeld last heeft van de volgende verschijnselen:

• Bloedend tandvlees
  • Een slechte adem

Bij Mondhygiënepraktijk Muiderslotweg helpen onze medewerkers u graag.

Bloedend tandvlees

Wanneer u last heeft van bloedend of opgezwollen tandvlees heeft u hoogstwaarschijnlijk een tandvleesontsteking. Een tandvleesontsteking ontstaat doordat bacteriën in de ruimte tussen uw tanden en tandvlees gaan zitten. Onze mondhygiëniste verhelpt deze ontsteking of gaat preventief te werk.

Slechte adem

Ook voor een slechte adem kunt u terecht bij een mondhygiëniste. Door middel van een algehele mondbehandeling verhelpt onze mondhygiëniste uw slechte adem.

Maar ook zonder aanwijsbare redenen is het mogelijk contact op te nemen met onze praktijk. Voorkomen is altijd beter dan genezen. Door regelmatig uw mond te laten onderzoeken en verzorgen blijft uw mond schoon en gezond.

Contact met onze mondhygiëniste

Wilt u uw klachten laten verhelpen door onze mondhygiëniste of bent u opzoek naar een preventieve behandeling? Dan kunt u contact opnemen met onze praktijk door te bellen naar 023 – 53 80 044. Indien u gebruik maakt van het contactformulier op onze website, nemen wij binnen zeer korte tijd contact met u op. Tijdens een eerste afspraak kan de mondhygiëniste vaststellen wat ze voor u kan betekenen, waarna u kunt besluiten welke behandeling u wilt ondergaan.